Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Інформаційна кампанія з протидії дезінформації щодо війни в Україні: аналіз та розробка контрнаративів(Державний університет економіки і технологій, 2025) Смирна К.Є.Кваліфікаційну магістерську роботу присвячено розгляду проблеми дезінформації як інструменту гібридної війни, зокрема в контексті російської агресії проти України, а також досліджено способи протидії дезінформації шляхом розробки контрнаративів. Представлено теоретичні основи вивчення дезінформації. Розкрито поняття та види дезінформації, визначено джерела та способи її поширення, а також досліджено наслідки дезінформації для суспільства. Проведено аналіз дезінформації як складової гібридної війни, що ведеться рф проти України. Охарактеризовано сутність гібридної війни, її інформаційний компонент і роль дезінформації у веденні сучасних воєн. Визначено інструменти дезінформації, які використовує рф для дестабілізації ситуації в Україні. Здійснено розробку контрнаративів для інформаційної кампанії як способу протидії дезінформації. Розглянуто контрнаративи як ефективний інструмент протидії панівним наративам. Запропоновано стратегічні підходи до розробки контрнаративів, які враховують специфіку інформаційного протистояння з рф. У роботі розроблено рекомендації щодо проведення інформаційної кампанії для Міністерства закордонних справ України з метою просування контрнаративів на міжнародному рівні. За результатами дослідження зроблено висновки щодо загроз, які несе дезінформація для українського суспільства, та ефективності контрнаративів у боротьбі з дезінформацією. Запропоновано практичні рекомендації для України щодо вдосконалення інформаційної політики в умовах сучасного інформаційного протистояння.Item Підтримка українського бізнесу на міжнародному рівні: розробка комунікаційної стратегії для експортерів(Державний університет економіки і технологій, 2025) Шрамко Д.О.Кваліфікаційну магістерську роботу присвячено розгляду питань підтримки українського бізнесу на міжнародному рівні завдяки розробці ефективної комунікаційної стратегії для експортерів. В роботі узагальнено теоретичні основи розробки комунікаційних стратегій для експортерів. Розкрито сутність комунікаційної стратегії та її роль у просуванні бізнесу. Відображено особливості міжнародного ринку для українських експортерів. Досліджено основи створення бренду країни. Приділено увагу формування іміджу України як надійного партнера. Дано оцінку сучасного стану українського експорту та комунікацій. Проаналізовано основні товарні груп та географію експорту з України. Визначено виклики та проблеми українських експортерів на міжнародному ринку. Запропоновано комунікаційну стратегію для українських експортерів з визначенням цільової аудиторії та її специфіки та з використанням ефективних інструментів міжнародної комунікації. Надано практичні рекомендації щодо реалізації розробленої для українського бізнесу комунікаційної стратегії.Item Підвищення медіаграмотності в умовах зростання кількості фейкових новин: розробка освітнього проєкту для підлітків(Державний університет економіки і технологій, 2025) Шевченко Владислав ЄвгенійовичКваліфікаційну магістерську роботу присвячено розгляду питань медіаграмотності як ефективного інструменту протидії дезінформації серед підліткової аудиторії. Узагальнено теоретичні основи медіаграмотності в контексті сучасних інформаційних викликів. Охарактеризовано феномен фейкових новин, їх типологію та механізми поширення. Розглянуто роль критичного мислення, перевірки джерел і вміння розпізнавати маніпуляції як базових компонентів медіаграмотної культури. Проаналізовано сучасний стан медіаграмотності серед підлітків в Україні. Приділено увагу специфіці споживання медіаконтенту підлітковою аудиторією, виявлено найбільш поширені проблеми та виклики у формуванні навичок критичного мислення й перевірки достовірності інформації. Відзначено вплив зростання фейкових новин на сприйняття та поведінку молоді. Розроблено освітній проєкт «МедіаЛабораторія: Створюй, Розрізняй, Впливай», орієнтованого на формування в підлітків навичок ідентифікації дезінформації та критичного аналізу медійного контенту. Викладено аналіз успішних наявних практик. Запропоновано концепцію комплексної навчальної програми з використанням інтерактивних методів, що сприяє підвищенню рівня медіаграмотності та інформаційної безпеки серед молоді. Визначено основні загрози, що пов’язані з поширенням фейкових новин у підлітковому середовищі, а також сформульовано рекомендації щодо впровадження запропонованого освітнього проєкту в навчально-виховний процес. Зроблено висновок про важливість системного підходу до розвитку медіаграмотності та невідкладність просвітницької діяльності в умовах сучасного інформаційного простору.Item Розробка стратегії просування української національної кухні як елементу культурної дипломатії(Державний університет економіки і технологій, 2025) Шевченко Віталіна ВіталіївнаКваліфікаційну магістерську роботу присвячено створенню стратегії просування української національної кухні як унікальної складової культурної дипломатії. У роботі проаналізовано світовий досвід у просуванні національних кухонь як складової культурної дипломатії. Визначено перешкоди у просування української кухні на міжнародній арені. Запропоновано стратегію просування української національної кухні як елементу культурної дипломатії. Обрано інструменти та розроблено заходи для реалізації стратегії. Оцінено ефективність обраної стратегії та перспективи популяризації української кухні. Результати роботи демонструють вагоме значення національної кухні у побудові міжнародних відносин та створенні позитивного іміджу країни на світовій арені.Item Інформаційна підтримка внутрішньо переміщених осіб: розробка комунікаційної платформи для підвищення рівня інтеграції(Державний університет економіки і технологій, 2025) Орлова О.І.Кваліфікаційну магістерську роботу присвячено проблемам інтеграції внутрішньо переміщених осіб у приймаючі громади та комунікативну підтримки цих процесів через такі інструменти комунікацій, якими є комунікативні платформи. Здійснено теоретичний аналіз комунікативних інструментів публічної комунікації та їх використання для потреб органів влади щодо забезпечення комунікативної підтримки інтеграційних процесів у громадах. Проведено аналіз діяльності органів місцевого самоврядування Криворізької територіальної громади щодо інтеграції внутрішньо переміщених осіб у життя громади та інструменти комунікативної підтримки цього процесу, аналіз кращих практик інтеграції ВПО у громадах, виявлено шляхи адаптації зарубіжного досвіду комунікації громад із біженцями та забезпечення процесів інтеграції. Розроблено пропозиції щодо створення комунікативної платформи для підвищення рівня інтеграції ВПО у Криворізькій громаді, обґрунтовано шляхи розвитку комунікативної платформи для ВПО в умовах воєнного стану, визначено напрями удосконалення інструментів комунікації громади та ВПО через розвиток комунікативних платформ.Item Вплив цифрової дипломатії на міжнародну підтримку України: розробка стратегії для посольств(Державний університет економіки і технологій, 2025) Малецька А.А.Кваліфікаційну магістерську роботу присвячено розгляду феномена цифрової дипломатії як сучасного напрямку зовнішньополітичної комунікації, що стрімко розвивається під впливом новітніх інформаційно-комунікаційних технологій. У роботі висвітлено теоретичні засади та інструменти цифрової дипломатії, її еволюцію від традиційних форм до взаємодії в онлайн просторі. Проведено огляд стратегій цифрової дипломатії ЄС та НАТО. Проаналізовано специфіку українських практик з їхніми сильними та слабкими сторонами. Оцінено рівень цифрової активності вітчизняних закордонних представництв, визначено низку організаційних та технічних перепон, а також накреслено шляхи їх подолання. Запропоновано алгоритм розробки стратегії, що включає етапи від виявлення цілей і цільових аудиторій до формування конкретних тактичних планів і механізмів оцінювання ефективності. Зроблено висновки щодо перспективності цифрової дипломатії для формування позитивного міжнародного іміджу України та підтримання конструктивного діалогу на світовій арені. Запропоновано низку рекомендацій, що дозволяють підвищити ефективність цифрових комунікацій українських посольств.Item Розробка кампанії для підвищення рівня міжнародної підтримки українських реформ(Державний університет економіки і технологій, 2025) Горюшкін Є.М.Кваліфікаційну магістерську роботу присвячено питанням розробки інформаційної кампанії для підвищення рівня міжнародної підтримки українських реформ. У роботі відображено роль комунікаційних інструментів у формуванні підтримки реформ. Проаналізовано ключові аспекти міжнародних комунікаційних кампаній. Оцінено ефективність попередніх інформаційних ініціатив. Окрему увагу приділено аналізу сучасного стану міжнародного іміджу України, визначенню ключових викликів і бар’єрів, які впливають на рівень міжнародної підтримки. Практичну частину роботи спрямовано на розробку стратегії інформаційної кампанії, що включає аналіз цільової аудиторії, визначення ключових міжнародних стейкхолдерів, використання інструментів комунікації та заходів з управління ризиками. Застосовано системний підхід до аналізу міжнародного іміджу України та розробки рекомендацій, які можуть бути використані державними органами, громадськими організаціями та міжнародними партнерами для покращення комунікаційної політики і залучення підтримки.