Педагогічні умови професійно орієнтованого навчання іноземних мов майбутніх фахівців економічного профілю

Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Abstract
У дослідженні визначено зміст і структуру поняття «професійно–орієнтоване навчання іноземної мови майбутніх фахівців економічного профілю»; схарактеризовано рівні розвитку професійно спрямованого іноземного мовлення у майбутніх фахівців економічного профілю; визначено критерії (мотиваційний, когнітивний, комунікативний, рефлексивно-емоційний) з їх показниками; теоретично обґрунтовано педагогічні умови професійно-орієнтованого навчання іноземних мов майбутніх фахівців економічного профілю: наявність комунікативно-професійної спрямованості викладання іноземної мови у вищому навчальному закладі економічного профілю; забезпечення професійно спрямованої позитивної мотивації у процесі навчання іноземної мови майбутніх фахівців економічного профілю; використання міжпредметних зв’язків у процесі професійного навчання іноземної мови майбутніх фахівців економічного профілю; занурення студентів в іншомовну імітаційно-рольову професійно спрямовану діяльність. Розроблено експериментальну модель реалізації педагогічних умов професійно - орієнтованого навчання іноземної мови майбутніх фахівців економічного профілю, методику проведення рольових і ділових ігор, систему ситуативно-обумовлених вправ
Description
Мета дослідження – теоретично обгрунтувати й експериментально апробувати педагогічні умови професійно-орієнтованого навчання іноземного мовлення студентів економічних вищих навчальних закладах. Відповідно до мети дослідження було поставлено такі завдання: 1. Науково обгрунтувати зміст і структуру поняття «професійно-орієнтоване навчання іноземної мови майбутніх фахівців економічного профілю»; уточнити поняття «імітаційно-рольова гра»; «іншомовні комунікативні вміння». 2. Визначити критерії, показники та охарактеризувати рівні розвитку професійно спрямованого іноземного мовлення у майбутніх фахівців економічного профілю; 3. Обгрунтувати педагогічні умови професійно-орієнтованого навчання іноземної мови майбутніх фахівців економічного профілю. 4. Розробити та апробувати експериментальну модель реалізації педагогічних умов професійно-орієнтованого навчання іноземної мови майбутніх фахівців економічного профілю. Об’єкт дослідження: професійне навчання майбутніх фахівців економічного профілю у вищих навчальних закладах. Предмет дослідження: експериментальна модель реалізації педагогічних умов професійно-орієнтованого навчання іноземної мови майбутніх фахівців економічного профілю. Гіпотеза дослідження: професійно-орієнтоване навчання іноземної мови майбутніх фахівців економічного профілю буде ефективним, якщо реалізувати такі педагогічні умови: - наявність комунікативно-професійної спрямованості викладання іноземної мови у вищому навчальному закладі економічного профілю; - забезпечення професійно спрямованої позитивної мотивації у процесі навчання іноземної мови майбутніх фахівців економічного профілю; - використання міжпредметних зв’язків у процесі навчання іноземної мови майбутніх фахівців економічного профілю; - занурення студентів в іншомовну імітаційно-рольову професійно спрямовану діяльність. Методи дослідження: досягнення мети та розв’язання поставлених завдань забезпечувалось використанням комплексу методів: - теоретичних: порівняльний аналіз філософської, психологічної, педагогічної та методичної літератури, що дозволило вивчити, узагальнити й систематизувати наукові матеріали з проблеми дослідження, обгрунтувати педагогічні умови професійно-орієнтованого навчання іноземних мов; - емпіричних: педагогічні спостереження, анкетування, тестування, бесіди, вивчення та узагальнення педагогічного досвіду з проблеми професійно-орієнтованого навчання іноземних мов фахівців економічного профілю; педагогічний експеримент (діагностувальний етап з метою вивчення професійного навчання іноземної мови та формувальний етап з метою реалізації педагогічних умов професійно-орієнтованого навчання іноземних мов); - математичної статистики для обробки експериментальних даних і перевірки гіпотези дослідження
Keywords
професійно-орієнтоване навчання, педагогічні умови, іншомовні комунікативні вміння, фахівець економічного профілю, профессионально-ориентированное обучение, педагогические условия, иноязычные коммуникативные умения, специалист экономического профиля, professionally-oriented teaching, pedagogical conditions, foreign language communicative skills, future specialists in the field of Economics
Citation
Вишневська К. Г. Педагогічні умови професійно-орієнтованого навчання іноземних мов майбутніх фахівців економічного профілю: автореф. дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти / К. Г. Вишневська; Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського». – Одеса, 2011. – 22 с.