Browsing by Author "Serhii Baran"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Experience in developing a javascript component for implementing logo deformation effects when applied on product images(Scientific and practical journal "Economics and technical engineering", 2024-12-25) Serhii BaranThe development of an online store for selling goods is quite relevant in view of the possibilities of attracting new customers. The main task in promoting a store on the Internet market is to ensure competitive advantages and uniqueness of content. Visual configuration of a product is such a tool. It ensures consumer interest, the formation of a unique offer for him and provides an individual approach and loyalty. This is especially important for companies that offer the application of any logos on souvenir products. At the same time, it is important to provide the user with tools for applying various effects to the logo image when placing it on the product image. When researching and selecting tools to implement this task, the use of JavaScript for development, as well as the Canvas component for displaying images with warp effects, was justified. Using JavaScript, universal components were developed that allow applying the following deformation and distortion effects to logo images: deformation effects using the quadratic Bezier curve equation, deformation effects using the ellipse equation, deformation with an arch effect, deformation with a perspective effect. Розробка Інтернет-магазину для продажу товарів є досить актуальним з огляду на можливості залучення нових клієнтів. Основною задачею при просуванні магазину на Інтернет-ринку є забезпечення конкурентних переваг і унікальності контенту. Візуальне конфігурування продукту є таким інструментом. Воно забезпечує зацікавленість споживача, формування для нього унікальної пропозиції та забезпечує індивідуальний підхід і лояльність. Це особливо важливо для компаній, які пропонують нанесення будь-яких логотипів на сувенірні вироби. При цьому важливо забезпечити користувача інструментами для нанесення різноманітних ефектів на зображення логотипу при розміщенні його на зображенні продукту. При дослідженні і виборі інструментів для реалізації даної задачі було обґрунтовано використання мови JavaScript для розробки, а також компоненту Canvas для виведення зображень з ефектами деформації (warp effects). З використанням обраної мови було розроблено універсальні компоненти, які дозволяють наносити такі ефекти деформації та викривлення зображень логотипів: ефекти деформації з використанням сплайнів, ефекти деформації з використанням рівняння еліпсу, деформація з ефектом арки, деформація з ефектом перспективи.Item Experience in Developing an Auto Parts Online Store Website Using the Yii Framework and Integration with the Company's Corporate Information System(Scientific and practical journal "Economics and technical engineering", 2023-11-15) Serhii BaranAt the current stage of development of information technologies, one of the main tasks of any trade enterprise is to gain new customers, create recognition of brands and trademarks to ensure profitability of business. The using of Internet technologies is relevant when automating tasks and will be requested from post-employees. This results in the acquisition of new clients, as well as a reduction in the cost of recruiting new customers. The requirements for software development were clearly formulated on the basis of the studies of e-commerce processes. This will allow to automate the receipt of orders from clients and increase the efficiency of customer service. Based on the analysis of existing websites, the main functional parts that should be inherent in any online auto parts store are highlighted: a multi-level hierarchy of categories, detailed product characteristics and search by various properties of auto parts. In the course of software development, the need to create an online store using the PHP language, the MySQL DBMS, and the Yii framework was substantiated. A database was designed to solve the problem of increasing trade efficiency using Web technologies. The web site of the online auto parts store was created to ensure electronic trade at enterprises and increase the efficiency of product sales. The created Web site is part of the corporate system of the trading company, facilitates the procedure of placing orders and allows you to obtain an additional sales channel. One of the main functions that the user can perform with the help of the Web site is: viewing the product catalog by categories, groups and subgroups, which greatly facilitates the search for the necessary product. An effective filtering system has been developed for searching for auto parts based on various features. The integration of the website with the enterprise's corporate system has been developed. For the corporate information system, a number of processes and reports were developed for the automatic export of products to the site. At the same time, the export of products is organized in the form of a queue and is uploaded to the site in portions after a certain time interval. At the same time, new products or changed by the user in the system enter the queue. Використання Інтернет-технологій при автоматизації задач збуту, зокрема надходження замовлень, є досить актуальним з огляду на можливості залучення нових клієнтів та зниження витрат та часу на обробку замовлень споживачів. При дослідженні автоматизації процесів електронної торгівлі для підвищення ефективності обслуговування клієнтів були чітко сформульовані вимоги, що повинні виконуватись при автоматизації надходження замовлень. На основі аналізу існуючих web-сайтів виділено основні функціональні частини, які повинні бути притаманні будь-якому Інтернет магазину автозапчастин: багаторівнева ієрархія категорій, детальні характеристики продукції та пошук за різними властивостями товарів. В ході даної роботи було обгрунтовано необхідність створення Інтернет-магазину з використанням мови PHP, СУБД MySQL, та фреймворку Yii. Спроектовано базу даних для вирішення задачі підвищення ефективності торгівлі з використанням Web-технологій. Створено web-сайт Інтернет-магазину автозапчастин для забезпечення електронної торгівлі на підприємствах та підвищення ефективності збуту продукції. Створений Web-сайт є частиною корпоративної системи торгового підприємства, полегшує процедуру оформлення замовлень і дозволяє отримати додатковий канал збуту. Однією з головних функцій, яку може виконувати користувач за допомогою Web-сайту є: перегляд каталогу товарів за категоріями групами та підгрупами, що значно полегшує пошук потрібного товару.Розроблено ефективну систему фільтрації для пошуку автозапчастини за різноманітними ознаками. Розроблено інтеграцію web-сайту із корпоративною системою підприємства.