Плетінь В.А.2025-07-082025-07-082025Плетінь В.А. Психологічні особливості взаємодії в сім’ях з дітьми з особливими потребами: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра: спец.053 – психологія/ наук.кер. Ю.В.Маєр. Кривий Ріг: Державний університет економіки і технологій, 2025. 58 с.https://dspace.duet.edu.ua/handle/123456789/1080У кваліфікаційній роботі розглянуто психологічні особливості взаємодії в сім’ях, що виховують дітей з особливими освітніми потребами. Проаналізовано основні теоретичні підходи до розуміння понять ООП, особливостей розвитку таких дітей, специфіки взаємодії в родині, а також впливу емоційного клімату на дитину. Проведено емпіричне дослідження із застосуванням психодіагностичних методик та аналізом взаємозв’язків між психологічними характеристиками взаємодії батьків і дітей. Результати дослідження виявили значущі відмінності у стилях взаємодії, рівні емоційного напруження та потребі в зовнішній підтримці. Встановлено зв’язок між рівнем стресу в батьків та ступенем адаптації дитини в соціумі. Наукова новизна отриманих результатів та теоретичне значення дослідження полягають у комплексному підході до вивчення психологічної взаємодії в сім’ях з дітьми з ООП, що включає аналіз як внутрішньосімейних процесів, так і впливу соціального середовища. Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що вони можуть бути використані у практиці сімейного консультування, підготовки фахівців інклюзивної освіти, а також при розробці програм психоемоційної підтримки батьків дітей з ООП.ukОсобливі освітні потреби (ООП)індивідуальний навчальний план (ІНП)інклюзивна освітавихованнястиль вихованняемоціїемоційне ставленнястресрозвиток особистостіродина.Психологічні особливості взаємодії в сім’ях з дітьми з особливими потребами