Hanna Andrushchenko2024-12-232024-12-232023-10-25Роль фонду життєвих засобів у задоволенні потреб споживача та формуванні його особистості. (2023). Economics and Technical Engineering, 1(1), 25-34.https://doi.org/10.62911/ete.2023.01.01.02https://dspace.duet.edu.ua/handle/123456789/911тестУ статті з’ясовано, що трактування сучасними науковцями поняття «фонд життєвих засобів» базується на особливостях його історичного розвитку і механізму формування. В економічній інтерпретації фонд життєвих засобів виступає суто як набір різного роду предметів та послуг, якими користується людина у процесі своєї життєдіяльності. Однак такий зміст фонду життєвих засобів не розкриває повною мірою його як особистісної (в тому числі, споживацької), так і суспільної значущості. Тож, для уточнення змісту фонду життєвих засобів як важливого поняття маркетингу, визначення його ролі у відтворенні соціальної сутності споживача використано такі маркетингові поняття, як: «потреба», «благо», «інтерес», «цінність», «вигода», «мотив», «дохід», «споживання», «заощадження», а також «якість життя», «спосіб життя», «стиль життя», «соціальне відтворення», «споживацька поведінка» тощо. У статті досліджено структуру фонду життєвих засобів та вивчено дві її основні частини (натурально-речова і грошова) з економічного погляду; запропоновано удосконалення структури фонду життєвих засобів шляхом виділення третьої частини у його структурі – соціально-відтворюючої, яка здійснює найбільший вплив на формування людини як споживача товарів і послуг, як особистості у процесі відтворення її ролі в суспільстві. У статті доведено, що фонд життєвих засобів як поняття є соціальним надбанням, має міждисциплінарний характер, оскільки як мінімум виступає предметом вивчення таких трьох соціально-гуманітарних наук, як економіка, маркетинг і соціологія. Як явище фонд життєвих засобів, окрім натурально-речової і грошової, має соціальну константу, що полягає у задоволенні потреб людини як споживача, забезпеченні її якісним рівнем життя і набутті нею бажаного соціального статусу в суспільстві шляхом збагачення та накопичення фонду життєвих засобів.ukблаго, довіра, маркетингові відносини, модель поведінки споживача, потреба, особистість, соціальне відтворення, соціальні зв’язки, споживач, фонд життєвих засобів.довірамаркетингові відносиниРоль фонду життєвих засобів у задоволенні потреб споживача та формуванні його особистостіThe role of Subsistence fund in meeting the needs of the consumer and forming his personalityArticle