Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.duet.edu.ua/jspui/handle/123456789/282
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЧижикова, Ольга Вікторівна-
dc.date.accessioned2023-02-01T12:14:23Z-
dc.date.available2023-02-01T12:14:23Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationЧижикова О. В. Дидактичні засади розвитку творчих здібностей майбутніх правознавців у процесі вивчення гуманітарних дисциплін: автореф. дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.09 «Теорія навчання» / О. В. Чижикова; Криворізький державний педагогічний університет. - Кривий Ріг, 2019. – 23 с.uk_UA
dc.identifier.urihttps://orcid.org/0000-0002-4432-9743-
dc.identifier.urihttps://dspace.duet.edu.ua/jspui/handle/123456789/282-
dc.descriptionМета дослідження – теоретично обґрунтувати, розробити й експериментально перевірити оптимальну модель розвитку творчих здібностей студентів-правознавців у процесі вивчення гуманітарних дисциплін. Відповідно до мети визначено завдання дослідження: 1. Вивчити сучасний стан розвитку творчих здібностей студентів як дидактичну проблему. 2. Визначити сутність, структуру, критерії та рівні сформованості творчих здібностей студентів-правознавців. 3. Виявити дидактичні засади як базисну основу моделі розвитку творчих здібностей майбутніх правознавців. 4. Експериментально перевірити дидактичну модель як імплементаційно- функціональний механізм розвитку творчих здібностей майбутніх правознавців у процесі вивчення гуманітарних дисциплін. 5. Розробити методичні рекомендації для викладачів і студентів щодо впровадження дидактичних засад розвитку творчих здібностей майбутніх правознавців під час вивчення іноземних мов. Об’єкт дослідження – процес розвитку творчих здібностей майбутніх правознавців у закладах вищої освіти. Предмет дослідження – модель розвитку творчих здібностей майбутніх правознавців у процесі вивчення гуманітарних дисциплін. Теоретико-методологічну основу дослідження становлять філософська теорія пізнання, психологічні й педагогічні положення про особистість, педагогічні концепції особистісно зорієнтованого (І. Бех, Р. Гришкова, Н. Кузьменко, О. Савченко, І. Якиманська) та креативного навчання (Р. Бєлоусова, В. Коновальчук, І. Кукуленко-Лук’янець, А. Садикова, А. Сологуб); концепції психології про діяльнісну сутність особистості та її структуру (О. Леонтьєв, С. Рубінштейн), особистісно-діяльнісний підхід у навчанні іноземних мов (І. Зимня); концепції формування професійно значущих якостей правознавця (А. Андрощук, А. Борейчук, Г. Одинцова, В. Рижиков, О. Скакун, О. Федорчук, Н. Фелендюк); наукові праці, присвячені творчій педагогічній діяльності (В. Кан-Калік, В. Сластьонін, С. Сисоєва); психолого-педагогічні дослідження з питань формування й діагностування креативності (Д. Богоявленська, Є. Ільїн, В. Стрельніков); загальнонаукові праці з сутності креативності, креативного підходу (Дж. Гілфорд, К. Кандлер, А. Кроплі, А. Маслоу, Р. Річардс, Р. Стернберг, К. Тейлор, А. Харіс), розвитку творчості й управління творчою діяльністю (Н. Басова, В. Іванова, В. Нагаєв, Л. Олексієнко, Т. Розсошних), творчого саморозвитку (В. Носков, Р. Гареєв), творчої активності і творчого мислення студентів (С. Алімова, І. Біломеря, О. Кондратюк, О. Полякова), розвитку творчої особистості засобами іноземної мови (Т. Вудворд, М. Розенберг, Л. Степанек); обґрунтування педагогічних засад компетентнісного підходу в навчанні студентів (М. Айзенбарт, Н. Бібік, О. Гулай, О. Овчарук, Ю. Панфілов, Б. Фурманець). Методи дослідження: теоретичні – аналіз, синтез та узагальнення науково-методичної й лінгводидактичної літератури для вивчення досліджуваної проблеми, обґрунтування сутності, змісту, показників та рівнів сформованості творчих здібностей та виявлення дидактичних засад, які сприяють їх розвитку у процесі навчання гуманітарним дисциплінам майбутніх правознавців; зіставний метод для порівняння різноманітних концепцій і методик розв’язання головних завдань дослідження; емпіричні – соціологічні і психолого-педагогічні методи (анкетування, бесіди, спостереження, тестування, педагогічний експеримент, метод експертних оцінок, соціологічне опитування) для визначення стану вияву досліджуваного утворення; математичні – системний аналіз, що включає в себе статистичний, аналітичний і графічний методи для проведення кількісного і якісного аналізу емпіричних даних для визначення стану розв’язання проблеми в педагогічній практиці, апробації розроблених підходів; для оброблення результатів педагогічного експерименту. Теоретико-експериментальне дослідження охоплювало кілька етапів наукового пошуку: На першому етапі (2010–2011) – підготовчому – вивчалась філософська, психологічна, педагогічна, методична та лінгводидактична наукова література з сучасного стану і ступеня розроблення проблеми дослідження; визначено мету і завдання, об’єкт дослідження; розроблено критерії оцінки рівня сформованості творчих здібностей студентів. На другому етапі (2012–2013) – констатувальному – вивчено педагогічні технології й методики розвитку творчих здібностей студентів; визначено основні напрями дослідження, його мету, завдання; уточнено та конкретизовано поняття «творчі здібності», «творча особистість», «творча діяльність»; проведено констатувальний експеримент з метою виявлення вихідного рівня сформованості творчих здібностей студентів-правознавців, виявлено шляхи його підвищення у процесі іншомовної освіти. На третьому етапі (2014–2015) – формувальному – на основі узагальнення досвіду роботи професорсько-викладацького складу й аналізу наукової літератури розроблено модель розвитку творчих здібностей студентів-правознавців і технологію її реалізації у процесі іншомовної освіти, проведено формувальний експеримент, обґрунтовано й експериментально перевірено ефективність дидактичних засад розвитку творчих здібностей студентів-правознавців у процесі вивчення гуманітарних дисциплін. На четвертому етапі (2016–2018) – підсумковому систематизовано й узагальнено дані дослідно-експериментальної роботи, кількісно і якісно здійснено вимірювання отриманих у ході експерименту даних; порівняно результати констатувального та формувального експериментів; розроблено і впроваджено у практику методичні рекомендації для викладачів і студентів щодо використання результатів дослідження із забезпечення дидактичних засад розвитку творчих здібностей студентів-правознавців у процесі вивчення гуманітарних дисциплінuk_UA
dc.description.abstractУ дисертаційному дослідженні здійснено аналіз сучасного стану проблеми розвитку творчих здібностей майбутніх правознавців у процесі гуманітарної підготовки у вищий школі. Конкретизовано сутність понять «творчість», «творчі здібності», «творча особистість» щодо студентів-правознавців; визначено структуру, критерії й рівні сформованості творчих здібностей студентів-правознавців; виявлено систему дидактичних засад розвитку творчих здібностей студентів-правознавців під час вивчення гуманітарних дисциплін. Теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено результативність дослідного навчання, основу якого склала дидактична модель розвитку творчих здібностей студентів-правознавців у процесі вивчення гуманітарних дисциплін. Реалізована модель базується на дотриманні умов креативного навчання, упровадженні імітаційно- ігрових технологій, активних, інтерактивних і методів проблемного навчанняuk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherКриворізький державний педагогічний університетuk_UA
dc.subjectтворчість, творчі здібності, креативне навчання, дидактичні засади, гуманітарна освіта, іншомовна освітаuk_UA
dc.subjectтворчество, творческие способности, креативное обучение, дидактические принципы, гуманитарное образование, иноязычное образованиеuk_UA
dc.subjectcreativity, creative abilities, creative education, didactic principles, humanitarian education, foreign language learninguk_UA
dc.titleДидактичні засади розвитку творчих здібностей майбутніх правознавців у процесі вивчення гуманітарних дисциплінuk_UA
dc.title.alternativeDidactic principles of development of future legists’ creative abilities in the process of studying humanitarian disciplinesuk_UA
dc.title.alternativeДидактические основы развития творческих способностей будущих правоведов в процессе изучения гуманитарных дисциплинuk_UA
Розташовується у зібраннях:Автореферати

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Chіzhіkova_PhD_aref.pdf972.6 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.