Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.duet.edu.ua/jspui/handle/123456789/267
Назва: Моделювання та інформаційні засоби підтримки маркетингової діяльності гірничо-металургійних підприємств
Інші назви: Modelling and information support means of marketing activity at the ore metallurgical enterprises
Моделирование и информационные средства поддержки маркетинговой деятельности горно-металлургических предприятий
Автори: Баран, Сергій Володимирович
Ключові слова: Інформаційна система маркетингу, дослідження ринку, прогнозування попиту, потреба, оптимізація складу постачальників, система підтримки прийняття рішень, база даних маркетингу
информационная система маркетинга, исследование рынка, прогнозирование спроса, потребность, оптимизация состава поставщиков, система поддержки принятия решений, база данных маркетинга
information system of marketing, research of the market, forecasting of demand, requirement, optimization of the suppliers staff, decision support system, database of marketing
Дата публікації: 2002
Видавництво: Київський національний економічний університет
Бібліографічний опис: Баран С.В. Моделювання та інформаційні засоби підтримки маркетингової діяльності гірничо-металургійних підприємств: автореф. дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.03.02 – економіко-математичне моделювання / С. В. Баран; Київський національний економічний університет. - Київ, 2002. – 22 с.
Короткий огляд (реферат): Дисертація присвячена розробці методології та програмного забезпечення вирішення маркетингових задач на підприємствах гірничо-видобувного комплексу. Запропоновано функціональну структуру інформаційної системи маркетингу. Визначено найбільш актуальні задачі маркетингу на гірничо-металургійних підприємствах. Розглянуто переваги і недоліки існуючих інформаційних засобів, технологій та економіко-математичних методів і моделей вирішення поставлених задач та можливість їх застосування на зазначених підприємствах. Досліджено ринок залізорудної сировини, фактори, які впливають на його кон’юнктуру. Розроблено модель оптимізації структури цього ринку на основі прогнозних величин попиту, перевірено її адекватність. Доведено доцільність використання кореляційно-регресійного аналізу для визначення потреби в сировині та матеріалах на гірничо-металургійних підприємствах. Перевірено ефективність оптимізації обсягів ресурсів при оперативному визначенні потреби. Створено модель раціонального вибору постачальників на основі ціни, якості та надійності. Розроблено схему оптимізації транспортних витрат при визначенні ціни придбання. Запропоновано алгоритм пошуку найкоротшого шляху перевезення. Розроблено програмне забезпечення визначення потреби, систему підтримки прийняття рішень щодо вибору постачальників
Опис: Мета й задачі дослідження. Метою дисертаційного дослідження є розробка моделей та інформаційних засобів підтримки маркетингової діяльності для підвищення ефективності прийняття рішень щодо визначення майбутньої величини попиту на залізорудну сировину, потреби в матеріальних факторах виробництва та вибору оптимальних джерел постачання на гірничо-видобувні підприємства. Для досягнення поставленої мети були вирішені наступні задачі: - здійснено порівняльний аналіз існуючих інформаційних засобів і технологій для підтримки прийняття маркетингових рішень; - досліджено стан автоматизації маркетингових процесів на гірничо-видобувних підприємствах, визначено актуальні маркетингові завдання; - проведено порівняльний аналіз існуючих методів та моделей для вирішення маркетингових задач і розглянуто можливість їх адаптації до умов гірничо-видобувних підприємств; - досліджено кон’юнктуру ринку залізорудної сировини, тенденції попиту та фактори, які впливають на його величину; - отримано прогнозні значення попиту в цілому по ринку та розроблено модель визначення оптимальної структури ринку залізорудної сировини, оцінено її ефективність; - адаптовано математичний апарат визначення потреби в ресурсах, необхідних для виробництва, до умов використання на гірничо-металургійних підприємствах та перевірено його адекватність; - розроблено модель раціонального вибору постачальників та оцінено ефективність застосування запропонованого критерію; - запропоновано алгоритми вирішення актуальних маркетингових задач, розроблено структуру бази даних та бази моделей систем підтримки прийняття маркетингових рішень; - створено програмне забезпечення визначення потреби в продукції, необхідної для здійснення процесу виробництва; - розроблено систему підтримки прийняття маркетингових рішень щодо вибору постачальників. Об’єктом дослідження є маркетингова діяльність підприємств гірничо-металургійного комплексу. Предметом дослідження є комплекс методів, моделей, алгоритми та інформаційні системи підтримки маркетингової діяльності гірничо-металургійних підприємств. Методи дослідження. Для вирішення поставлених задач автором використовувались методи лінійного програмування, сітьові методи, економіко-математичні методи прогнозування, статистичні методи, методи теорії моделювання ризику – при створенні економіко-математичних моделей та перевірці їх адекватності; теорія алгоритмів, мов програмування і управління базами даних – для розробки систем підтримки маркетингових рішень
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://orcid.org/0000-0002-3232-4072
https://dspace.duet.edu.ua/jspui/handle/123456789/267
Розташовується у зібраннях:Автореферати

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Baran_PhD.pdf594.82 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.